Japonský příběh jménem Kenzo

31. 3. 2016

Francouzská značka Kenzo se srdcem v asijské kultuře. Někdo ji zná jako neodolatelnou vůni v úhledném flakónku, někdo jako specifickou kolekci oblečení, co na přehlídkových molech vždy zazáří, my ji vidíme jako velmi osobitý brand, který vždy vybočuje z řady. 

Jak to celé začalo? Společnost založil Kenzo Takadava v roce 1970. Značka tedy není tak „stará“, přesto si již dokázala získat oblibu po celém světě. Návrhář pochází z Japonska, jež jeho tvorbu značně ovlivnilo. Po ukončení studií se přestěhoval do Paříže, kde realizoval svůj sen, stát se netypickým módním guru. Zpočátku byl limitován penězi, proto používal levné materiály. To však ničemu nevadilo, i tak si Kenzo outfity lidé zamilovali. Jedny z jeho šatů dokonce zdobily první stránku prestižního módního časopisu Elle. Klíčem jeho úspěchu se stal mix různých materiálů a nezvyklých střihů.

My image 2Tenisky Kenzo Yard E15

Kenzo přinesl do módního světa něco zcela nového. Netrvalo dlouho a v pařížské metropoli se objevil jeho první butik s názvem Junglo Jab a Kenzo se stalo jednou z velkých postav francouzské módy. Inspiraci hledá v běžném životě, jeho modelům nechybí nápaditost, svěžest a notná dávka nadsázky. Značka postupně expandovala také do dalších evropských zemí a své fanoušky našla v USA i v Japonsku.

Kenzo, značka, kterou si zamilujete. V roce 2001 byly na trh uvedeny kosmetické produkty, které pečují o pleť pod názvem Kenzoki. Tato kosmetika je vyrobena z přírodních asijských přísad, kterými jsou například rýže, zázvor, bambus či lotosové květy.

My image 1Tenisky Kenzo Tennix

Zakladatel Kenzo Takada „vládl své džungli“ až do roku 2003, kdy se s módním průmyslem loučí a předává svou značku italskému módnímu návrháři Antoniu Marrasovi. Ten pokračuje v původní myšlence značky. V roce 2005 se Kenzo Takada opět vrací do společnosti, aby uvedl kolekci nábytku a bytových doplňků pod názvem Kenzo Maison.

V současné době pracují na kolekcích Kenzo dva módní návrháři, kterými jsou Carol Kim a Humberto Leon, nutno podotknout, že si vedou opravdu skvěle. Společnost dnes patří mezi velmi populární značky, které vaší pozornosti rozhodně neujdou. Některé produkty jsou hodně „divoké“ a pestré, jiné jdou v klasickém a spíše střídmějším duchu. Díky tomu si v portfoliu značky najde každé to své.

My image 3Tenisky Kenzo Vanha

Společnost si potrpí na okázalé reklamní kampaně, které jsou stejně divoké a nespoutané jako značka sama. V roce 2013 vytvořila surrealistickou ZOO, o rok později nás vtáhla do mysteriózního světa, ve kterém vyobrazila ženu chycenou v alternativní realitě. Je jasné, že s touto značkou se nudit nebudete.

Mohlo by vás zajímat

Nahoru