Chci VIP

Jaká je budoucnost české módy?

4. 4. 2018

Inspirativní konference o českém módním průmyslu Business Forward Forum se odehrála v rámci MBPFW 2018 v prostorách Českého centra. Jako hosté vystoupili přední designéři, businessmani, vědci a další odborníci ze světa módy. Cílem konference bylo najít odpověď na zásadní otázku – jak je na tom v současnosti český módní průmysl a jak se bude vyvíjet do budoucna?

My image 1

Program konference, moderovaný Veronikou Ruppert a Lindou Bartošovou, začal analytickým rozborem českého módního průmyslu v podání Otakara Petráčka, viceprezidenta Asociace textilního-oděvního-kožedělného průmyslu (zkráceně ATOK).  Česká republika je předním výrobcem a distributorem látek na světě: „Vyrobíme více bavlněných tkanin než v Itálii.“ Uvedl Petráček. Další blok byl věnován příběhy úspěšných jako například Michaelu Těleckému, zakladateli kloboučnické značky TONAK nebo Ladislavu Blažkovi, výrobci pánských obleků. Většinou mluvili o tom, jak se vyrovnali se změnou trhu na digitální a vytvoření kvalitních profilů značek na sociálních sítích.  „Zákazník si dnes vybere oblek na našich stránkách a do kamenného obchodu jde již s jasnou představou toho, co si chce pořídit nového do šatníku. Tím se celý proces velmi zjednodušuje.“ Popisuje změnu trhu Ladislav Blažek. Zajímavý byl také výzkum o současném stavu českého sektoru, který na konferenci prezentovaly Viola Fetisová a Nora Jelínek. Publikace, která na toto téma vyjde na začátku léta, byla vypracována trojčlenným autorským týmem - Zuzanou Mandic, Violou Fetisovou, a Norou Jelinek. Jejich práce byla podpořena Tomášem Ricem a Olgou Sládkovou. Studie vznikla pod záštitou Institutu Umění jako dílčí projekt v návaznosti na Mapování kulturních a kreativních průmyslů ČR. Cílem bylo zmapovat stav a potřeby módního sektoru se zaměřením na módní design. „ Český módní sektor má potenciál, jen bychom spolu  všichni měli začít komunikovat a navzájem spolupracovat,“ zhodnotila stav Viola Fetisová.

My image 2

Po pauze byl věnován blok mladým talentům, jakou jsou tvůrci Odivi nebo Vnitroblocku. Téma strategie, podpory a nové výzvy pro mladé značky prezentoval zahraniční host Rachid Naas, který pracuje pro značky jako Calvin Klein nebo Nike, vyučuje na univerzitě a aktivně se zapojuje do módního dění v Holandsku. Je spoluzakladatelem organizace Dutch Fashion Council, členem rady FashionHouse Maastricht a amsterdamského Fashion Weeku. Podpora mladých absolventů v Holandsku by v budoucnu mohla sloužit jako inspirace pro Českou republiku. „Až 70 % absolventů se uplatní v oboru a 10 % si založí vlastní módní značku,“ prohlásil Rachid Naas. Pro absolventy mají speciální fond, z kterého můžou financovat vlastní první kolekce oblečení a také prostory, kde mohou realizovat svoje vize.

My image 3

Napsala pro vás: Sára Šimáčková
Zdroj fotek: archiv MBPFW

Mohlo by vás zajímat

  • BIBLOO VIP
    Užívejte si nakupování s exkluzivními výhodami.
  • Doprava zdarma
    Doprava zdarma i v případě výběru dopravy BIBLOO EXPRESS.
  • 30 dní na vrácení
    Zboží můžete vrátit do 30 dní bez udání důvodu.
  • Doručení druhý den
    Při objednávce realizované do 14 hod. odesíláme zboží ještě tentýž den. Zboží byste tedy měli obdržet nejpozději do 2 pracovních dnů.
  • 222 701 000
    Jsme vám k dispozici
    v pracovní dny
    mezi 8:00 – 17:00 hod.
  • Ověřeno zákazníky
    Těší nás, že se k nám často vracíte, máme 99 % spokojených zákazníků.
Nahoru