Kdo je Tom Tailor?

19. 11. 2015

V roce 2012 oslavila Tom Tailor Group 50 let své úspěšné existence. Příběh značky vede od vypůjčeného stolu, přes froté ručníky až k dvanácti kolekcím za rok.

My image 2

Klobouk Replay/Halenka Tom Tailor/Poncho Tom Tailor/Jeansy Pepe Jeans

Zakladatel a bývalý ředitel značky Tom Tailor Uwe Schröder, začal jako dvacetiletý mladík obchodovat na vypůjčeném stole, volat z vypůjčeného telefonu, aby uskutečnil svůj první, nevypůjčený, prodej froté ručníků z Indie. Zákazníkem byla, dnes už legendární, německá drogistická firma Budnikowsky. Tom Tailor není typickou značkou nesoucí jméno svého návrháře. Je doopravdy výjimkou z pravidla.

Od obchodování a cestování po Severní Americe a Africe se Uwe dostal k módě díky zápalu a skvělému smyslu pro obchod s látkami. Pár dobrých kontaktů, pár náhodných setkání a z kluka za vypůjčeným stolem se stal ředitel sedící za deskou německé firmy, která je jedním z největších dodavatelů látek z Asie. Prvním prodávaným zbožím bylo spodní prádlo. „Z části proto, že jsem byl velice zvědavý a z části proto, že spousta mých přátel ze světa obchodu už s tímto druhem zboží měla zkušenosti.“ Uvádí v rozhovoru na oficiálních stránkách značky Tom Tailor právě sám zakladatel Uwe Schröder.

Firma Tom Tailor je od začátku své produkce ikonická jednoduchými liniemi, kvalitou textilií a sportovním nádechem značky. Už devět let po svém založení, tedy v roce 1971, se návrháři začali soustředit na pánské sportovní kolekce.

My image 1

Mikina Tom Tailor

Aktuální CEO společnosti Dieter Holzer řadí značku do sekce oblečení pro střední a vyšší střední třídy, avšak kvalitou látky prý předčí i kdejaké luxusní obchodní domy. Tom Tailor nikdy nebyla značkou s aspirací k umělecké tvorbě, velkolepým přehlídkám a vyloženě ikonickým kouskům. Její zaměření je ale možná o to hodnotnější, že se chlubí německými zásadami – kvalitou, praktičností, jednoduchostí a v neposlední řadě nadčasovou sportovní elegancí.

Díky skvělému bussines plánu, vedení a nepodceňování jednoduchosti ve filosofii oblékání, se Tom Tailor dostal mezi evropskou špičku. Momentálně je zaměřen na všechny věkové kategorie, produkuje 12 kolekcí ročně a se svými necelými sedmi tisíci zaměstnanci se rozrůstá nejen po Evropě, ale i zbytku světa.

Mohlo by vás zajímat

Nahoru